Pri organizovaní súťaže na Facebooku na Slovensku platia dve úrovne: pravidlá Facebooku a slovenská legislatíva. Tu sú základné požiadavky z oboch oblastí:
1️⃣ Podmienky podľa Facebooku
-
Súťaž musí bežať na firemnej Facebook stránke (nie osobnom profile)
-
Uviesť jasné vyhlásenie, že Facebook nie je organizátor, nesponzoruje ani inak nesúvisí so súťažou
-
Súťaž nesmie vyžadovať:
-
Zdieľanie na vlastnej ani priateľovej nástenke
-
Označovanie ľudí, ktorí nesúvisia so súťažou
-
-
Povolené:
-
Like príspevku
-
Komentár
-
Like v súťažnom albume alebo zaslanie správy stránke
-
2️⃣ Požiadavky podľa slovenských zákonov
-
Musíte mať vyhlásený štatút súťaže (pravidlá), ktorý je prístupný účastníkom (napr. na webe alebo v PDF)
-
Štatút musí obsahovať:
-
Identifikáciu organizátora (meno, sídlo, IČO…)
-
Predmet, trvanie súťaže, hodnotu cien, kritériá výberu, spôsob a termín oznámenia výhercov, podmienky spracovania osobných údajov atď.
-
-
Vyhlásenie o spracovaní osobných údajov (GDPR). Súťaž musí spĺňať podmienky zákona o ochrane údajov – súhlas, účel, doba spracovania atď.
-
V prípade hodnotnejších výhier (nad zákonom stanovený limit) je potrebné riešiť aj zdanenie výhier (daň z príjmu) .
🗺️ Lokalita – platí na Slovensku?
Ak sa súťaž zameriava na účastníkov na Slovensku, štatút môže obsahovať obmedzenia “len pre trvalých obyvateľov SR” alebo “s bydliskom v SR”. Štatút musí byť jasne dostupný (napr. odkaz v post-e alebo v BIO/linku na webe).
Potrebujete poradiť s marketingom svojho webu alebo e-shopu? Neváhajte a kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme nájsť príčiny a aplikovať vylepšenia, aby biznis stabilne rástol.
Nenechaj si ujsť nové články, tipy a ...
ODOBERAJ NOVINKY!
