Pri organizovaní súťaže na Facebooku na Slovensku platia dve úrovne: pravidlá Facebooku a slovenská legislatíva. Tu sú základné požiadavky z oboch oblastí:

1️⃣ Podmienky podľa Facebooku

  • Súťaž musí bežať na firemnej Facebook stránke (nie osobnom profile)

  • Uviesť jasné vyhlásenie, že Facebook nie je organizátor, nesponzoruje ani inak nesúvisí so súťažou

  • Súťaž nesmie vyžadovať:

    • Zdieľanie na vlastnej ani priateľovej nástenke

    • Označovanie ľudí, ktorí nesúvisia so súťažou

  • Povolené:

    • Like príspevku

    • Komentár

    • Like v súťažnom albume alebo zaslanie správy stránke


2️⃣ Požiadavky podľa slovenských zákonov

  • Musíte mať vyhlásený štatút súťaže (pravidlá), ktorý je prístupný účastníkom (napr. na webe alebo v PDF) 

  • Štatút musí obsahovať:

    • Identifikáciu organizátora (meno, sídlo, IČO…)

    • Predmet, trvanie súťaže, hodnotu cien, kritériá výberu, spôsob a termín oznámenia výhercov, podmienky spracovania osobných údajov atď. 

  • Vyhlásenie o spracovaní osobných údajov (GDPR). Súťaž musí spĺňať podmienky zákona o ochrane údajov – súhlas, účel, doba spracovania atď. 

  • V prípade hodnotnejších výhier (nad zákonom stanovený limit) je potrebné riešiť aj zdanenie výhier (daň z príjmu) .


🗺️ Lokalita – platí na Slovensku?

Ak sa súťaž zameriava na účastníkov na Slovensku, štatút môže obsahovať obmedzenia “len pre trvalých obyvateľov SR” alebo “s bydliskom v SR”. Štatút musí byť jasne dostupný (napr. odkaz v post-e alebo v BIO/linku na webe).

Potrebujete poradiť s marketingom svojho webu alebo e-shopu? Neváhajte a kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme nájsť príčiny a aplikovať vylepšenia, aby biznis stabilne rástol.

Nenechaj si ujsť nové články, tipy a ...

ODOBERAJ NOVINKY! 

Share This