Google opäť rozširuje možnosti, ako efektívne vyhodnocovať a riadiť kampane Performance Max (PMax). Prichádzajú zmeny, ktoré reagujú na častú kritiku inzerentov ohľadne nedostatku transparentnosti a kontroly nad výkonom jednotlivých kanálov a prvkov v kampani.

Nižšie nájdete prehľad toho, čo nové Google do PMax kampaní zavádza, prečo je to dôležité a čo to znamená pre vaše reklamy.

📊 Nový prehľad výkonnosti podľa kanálov

Po novom bude možné pozrieť si výsledky kampane rozdelené podľa konkrétneho kanála:

  • Vyhľadávanie

  • YouTube

  • Display (Obsahová sieť)

  • Discovery

  • Gmail

  • Mapy

  • Partnerské siete

Na karte „Štatistiky a prehľady“ pribudne sekcia “výkonnosť kanálov”, kde uvidíte:

  • vizuálne rozdelenie rozpočtu

  • kliknutia, konverzie a náklady za každý kanál

  • stiahnuteľnú tabuľku s detailnými údajmi

  • odporúčania a upozornenia (napr. chýbajúce lokality, neaktívne video atą.)


🔎 Vyhľadávací dopyty pod kontrolou

Konečne sa dočkávame aj kompletného reportu vyhľadávacích dopytov. Tak ako to poznáme z klasických search kampaní či shoppingu, aj tu uvidíme:

  • ktoré dopyty prinášajú najviac konverzií

  • možnosť ich cielene podporiť (napr. vlastnou asset groupou)

  • vylúčiť neefektívne alebo nežiaduce kľúcové slová

Toto je obrovský krok pre agentúrne tímy aj jednotlivcov, pretože výkon bude možné špecifikovať omnoho presnejšie ako len na údejnej “téme”.


🏆 Detailné metriky na úrovni prvkov

Google rozširuje výkonové metriky aktív aj mimo konverzií. Uvidíme:

  • počet zobrazení

  • kliknutia

  • cenu

  • hodnotu konverzie

Inzerenti tak budú vedieť, či napr. video outperformuje statický obrázok, ktorý nadpis vedie k lepšiemu CTR alebo ktoré CTA reálne konvertuje. Nové metriky sú dostupné naprieč PMax, search a display kampaňami.


🔧 Diagnostika a odporúčania

Google pridáva integrovanú diagnostiku, ktorá upozorní na:

  • nedostatočné prvky v asset group

  • slabý výkon kanálov

  • nevyužité rozšírenia (napr. poloha)

Tieto odporúčania pomôžu cielene vylepšiť slabšie časti kampane a získať väčšiu efektivitu bez nutnosti špekulatívnych testov.


🔍 Prečo sú tieto zmeny dôležité?

PMax kampane sú silné vďaka automatizácii a širokým zásahom, no doteraz chýbala hlbšia transparentnosť. Tieto aktualizácie:

  • zlepšujú prehľad nad výkonom každého kanála

  • pomáhajú presnejšie riadiť kreatívy a prvky kampane

  • umožňujú lepšie pracovať s vyhľadávaním a vylučovaním

Aj keď ešte nemáme možnosť priamo vylúčiť konkrétne kanály z PMax, Google potvrdil, že do budúcnosti sa uvažuje o širšej kontrole nad distribúciou reklamy.


Ak ste si niektorú z týchto zmien všimli vo svojom účte, ide pravdepodobne o testovanie BETA verzie. Celoplošné nasadenie sa očakáva v najbližších týždňoch.

Chcete vedieť, ako novinky využiť naplno vo vašej kampani? Ozvite sa a spoločne zanalyzujeme, kde viete získať najväčší prínos.

 

Potrebujete poradiť s marketingom svojho webu alebo e-shopu? Neváhajte a kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme nájsť príčiny a aplikovať vylepšenia, aby biznis stabilne rástol.

Nenechaj si ujsť nové články, tipy a ...

ODOBERAJ NOVINKY! 

Share This