Komentáre na sociálnych sieťach sú základným kameňom interakcie medzi značkou a publikom.
Nie sú to len reakcie, ale aj spätná väzba, ktorá môže odhaliť spokojnosť zákazníkov, možné problémy alebo vytvoriť dôležitý sociálny dôkaz.
Správne narábanie s komentármi posilňuje dôveryhodnosť, buduje komunitu a ukazuje, že značka aktívne počúva svojich zákazníkov. Nezáleží len na tom, čo komentáre hovoria – dôležité je, ako na ne značka reaguje.
Ako vymazať negatívne komentáre v reklamách na Facebooku:
-
Otvorte reklamu: Nájdite reklamu buď v sekcii Správca reklám alebo priamo na svojej firemnej stránke.
-
Zobrazte komentáre: Kliknite na reklamu, aby ste videli príspevok s komentármi.
-
Vyberte komentár na úpravu: Vedľa negatívneho komentára kliknite na tri bodky.
-
Možnosti správy: Vyberte možnosť:
- Skryť komentár – komentár bude skrytý pre verejnosť, ale jeho autor a jeho priatelia ho stále uvidia.
- Odstrániť komentár – úplne odstráni komentár z reklamy.
- Zablokovať používateľa – ak ide o opakované negatívne správanie, môžete používateľovi zabrániť ďalej komentovať.
Je lepšie negatívne komentáre mazať alebo skryť?
To záleží na okolnostiach, ale tu je niekoľko odporúčaní:
-
Skryť alebo ponechať, ak sú konštruktívne:
- Ak komentár obsahuje legitímne obavy (napr. „Produkt nefungoval podľa očakávaní“), radšej odpovedzte profesionálne a riešte problém.
- Verejná odpoveď ukazuje, že ste ochotní vyriešiť problémy a môže posilniť dôveru.
-
Odstrániť, ak je urážlivý alebo nerelevantný:
- Ak je komentár toxický, obsahuje vulgarizmy alebo je to spam, bez výčitiek ho odstráňte.
- Takéto komentáre môžu poškodzovať vašu značku a nie sú prínosom pre dôveryhodnosť.
-
Skryť, ak ide o mierne negatívnu reakciu bez vulgarizmov:
- Skrytím sa vyhnete verejnému pohoršeniu, ale zároveň si autor zachová pocit, že jeho názor bol publikovaný.
Dôveryhodnosť a sociálny dôkaz (social proof):
Negatívne komentáre môžu byť problematické, ak ich je príliš veľa alebo ak zostanú bez odozvy. Tu je niekoľko zásad:
-
Pár negatívnych komentárov nie je zlé: Ak sa na ne profesionálne odpovedá, ukazuje to, že firma zvláda spätnú väzbu a rieši problémy.
-
Masívna kritika a nevyriešené komentáre: Ak ich necháte bez odpovede, môžu poškodiť dôveryhodnosť vašej značky. Vtedy je lepšie ich skryť alebo odstrániť.
-
Podporujte pozitívne komentáre: Povzbudzujte spokojných zákazníkov, aby zanechali pozitívnu spätnú väzbu, čím vyvážite negatíva.
Rýchly tip:
Ak sa stretávate s opakovanými negatívnymi komentármi, zvážte, či reklama komunikuje správne posolstvo, alebo či je potrebné upraviť nastavenie cieľového publika, aby ste oslovili relevantnejších ľudí.
👉 Chcete pomôcť so stratégiou, ako na tieto situácie reagovať profesionálne a efektívne?👇
Potrebujete poradiť s marketingom svojho e-shopu? Neváhajte a kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme nájsť príčiny a aplikovať vylepšenia, aby biznis stabilne rástol.
Nenechaj si ujsť nové články, tipy a ...
ODOBERAJ NOVINKY!