Prečo potrebujete reklamu na internete a aké sú jej výhody? Na čo si dať pozor? 10 tipov pre získanie najlepších výsledkov
Online reklama je jeden z najúčinnejších spôsobov ako môžu podnikatelia a spoločnosti rozšíriť svoj dosah, nájsť potencionálnych zákazníkov a zvýšiť svoje zisky.
Začínate s reklamou? Zverte sa do rúk profesionálov. Prvá Konzultácia ZADARMO!
Čo je reklama na internete?
Na rozdiel od tradičnej reklamy je internetová reklama stále dostupnejšia pre každé podnikanie. Online reklama vám umožňuje rýchlo, ľahko a cenovo efektívne osloviť potenciálnych zákazníkov. To je dôvod, prečo si získava stále väčšiu popularitu medzi podnikateľmi . Mnohí z nich totiž pochopili, že reklama na internete je neodmysliteľnou súčasťou online biznisu.
My ako digitálna reklamná agentúra využívame dostupné nástroje internetu, akými je aj reklama, s cieľom získať pre klienta konkurenčnú výhodu.
Výhody reklamy na internete
Rýchlosť a dosah
Dosah online reklamy je oproti iným online marketingovým stratégiám ako napr. SEO – optimalizácia pre vyhľadávače neskutočne rýchly. Ste firma a na to, aby ste generovali zisk potrebujete sa dostať do povedomia zákazníkov. S kvalitnou internetovou reklamou môžte byť do niekoľkých hodín na prvých pozíciách v Googli.
Cena internetovej reklamy
Cena reklamy na internete je v porovnaní s reklamnými spotmi v tradičných médiách skoro ako “ZADARMO”. Samozrejme reklama nie je zadarmo, ale za zlomok ceny zasiahnete určite väčšie a hlavne relevantnejšie publikum.
Relevancia reklamy na internete
Ako sme už spomenuli vyššie s online reklamou viete presne zasiahnuť vášho potenciálneho zákazníka. AKO? Reklamné systémy ako Google, Facebook, Instagram, Youtube zbierajú o používateľoch dáta, vďaka ktorým trafíte presne svoju cieľovku.
Množstvo reklamných formátov
V súčasnosti existuje množstvo reklamných formátov, čo je veľkou výhodou pri budovaní povedomia naprieč rôznymi platformami. Na Google sa používateľovi zobrazí vaša textová reklama. Pripomenúť sa potenciálnemu zákazníkovi môžete banermi a responzívnou reklamou. A ak je stále nerozhodný, môžete mú ukázať video reklamu, kde ho presvedčíte, že vy ste správna voľba!
Merateľnosť výkonnosti reklamy
Internetová reklama má oproti tradičnej reklama akou sú napríklad billboardy neskutočnú výhodu. Príklad: Máte billboard, ktorý nebol najlacnejší. PARÁDA. Myslíte si, že všetci o vás vedia, ale je to naozaj tak. Koľko ľudí skutočne prišlo ku vám na, alebo navtívili váš eshop. To je otázka za milión. Pri internetovej reklame viete presne merať efektivitu reklamy a návratnosť investície do reklamy.
Remarketing
Online reklama vám dáva môžnosť pracovať s používateľmi, ktorý vďaka reklame navštívili vašu stránku. Nemusíte teda za drahé peniaze stále nakupovať nových a nových návštevníkov, ale môžete efektívne pracovať s tými, ktorý už o váš biznis prejavili záujem návštevou vašej web stránky.
Má zmysel investovať do Google reklamy?
Treba si uvedomiť jednu dôležitú vec. Žijeme v informačnej spoločnosti, kde prevažná väčšina používateľov začína svoj informačný prieskum na internete – Google. Čo to znamená pre váš biznis? Jednoducho, ak vás používateľ nevie nájsť, tak sa nastane vašim zákazníkom a vy prichádzate o zisk!
Podľa našich doterajších skúseností, ktoré potvrdzujú mnohé svetové výskumy, získavajú prvé 3 odkazy vo výsledkoch vyhľadávania na Google až 90 % návštevníkov. A čo viac, prvý odkaz vo výsledkoch vyhľadávania doslova “kradne” o viac ako 30 % návštev odkazom na 2 a 3 pozícii.
%
Ľudí si vyberie firmu, ktorá je na prvej strane výsledkov vyhľadávania
%
Spotrebiteľov využíva internet na nájdenie lokálnej firmy
%
Google má prevažný podiel medzi vyhľadávačmi
Na čo si dať POZOR pri internetovej reklame!
▶ Šetrite tam, kde to má zmysel
Stretli sme sa s prípadmi, keď si klient robil reklamu sám, alebo si vybral lacnú agentúru, kde sa v konečnom dôsledku o reklamu starajú neskúsení stážisti.
Výsledok? Reklama nefungovala! Radšej investujte do profesionálnej marketingovej agentúry. Ušetríte čas, peniaze a s najväčšou pravdepodobnosťou sa vám investícia vráti.
▶ Zabudnite na pocity
Online marketing je exaktná veda založená na číslach. Takže nastavujte, zbierajte dáta a optimalizujte. Ak vidíte, že reklama nefunguje a máte dáta, ktoré to potvrdzujú je čas na zmenu!
▶Netlačte na pílu
Ak si myslíte, že pustíte internetovú reklamu a za 2 dni obrat narastie o 1000 %, tak vás bohužiaľ budeme musieť vyviesť z omylu. Ako sme už spomínali, online reklama je o dobrej stratégii, nameraných dátach a kvalitnej optimalizácii. Chce to čas. Dajte tomu mesiac, dva…
▶Nekupujte krabičkové riešenie
Agentúra by vám mala ušiť stratégiu na mieru. Každý produkt / služba sú jedinečné a je potrebné im venovať špecifickú pozornosť. Biznis ste predsa zakladali, aby ste sa odlíšili od konkurencie. Reklamná agentúra je tu na to, aby vašu službu, alebo produkt správne odkomunikovala potenciálnym záujemcom.
Hľadajte reklamnú agentúru, ktorá vie správnym spôsobom komunikovať vašu konkurenčnú výhodu – potom sa reklama určite stane jedným z hlavných mediálnych kanálov, ktoré vám budú generovať zisk!
Aj takto to často vyzerá, keď uprednostníte cenu reklamy pred profesionalitou a skúsenosťami!
10 tipov pre získanie najlepších výsledkov z internetovej reklamy
1. Nie je to len o reklame, ale hlavne o kvalitnej web stránke (landing page)
Často krát na to mnohí inzerenti zabúdajú. Treba si však uvedomiť, že reklama je len prostriedok ako dostať na web potenciálnych zákazníkov, ale v konečnom dôsledku zákazníka získate len vtedy ak máte dokonale vyladený funkčný web.
Navyše jednou z premenných, ktoré ovplyvňujú cenu reklamy je aj kvalita a relevantnosť stránky vzhľdom k reklame.
Ak si nie ste istý, či váš web spĺňa všetky potrebné kritéria, radi vám poradíme. Neváhajte a kontaktujte nás!
2. Nezabúdajte na Call to action (CTA)
Výzva na akciu je kľúčovým prvkom každej stránky. V podstate nemusí ísť iba o jedno tlačítko s výzvou k akcii, ale celý obsah by mal byť koncipovaný tak, aby ste z potenciálneho návštevníka spravili zákazníka.
Správne nastavený cieľ web stránky a s tým súvisiaca integrácia call to action je v konečnom dôsledku rozdiel medzi vyhodenými peniazmi a ziskom.
%
Biznisom chýba Call to action
%
Personalizovaný CTA konvertuje o 202 % lepšie
3. Nastavte si trackovanie
Trakovanie výkonnosti je základ každého online biznisu, a zároveň je trackovanie a webová analytika jeden z najväčších benefitov online marketingu. Trackovacie nástroje vám umožňujú zbierať dáta o vašich používateľoch. S využitím historických dát, viete navrhnúť efektívnejšiu online stratégiu a zároveň lepšie identifikovať vašu cieľovú skupinu.
Medzi najbežnejšie analytické nástroje patrí Google analytics. V šúčasnosti sa stal Google analytics už v podstate nevyhnutnosťou a mali by ste ho mať na stránke implementovaný ešte predtým ako vôbec začnete využívať reklamy. Ak ho na stránke nemáte, niekde sa stala zásadná chyba a vy prichádzate o drahocenné dáta. Google analytics je zadarmo, čiže nie je nad čím rozmýšľať.
Samozrejme ako každý nástoj musí byť správne nastavený, aby ste adekvátne využili jeho potenciál. S využitím analytics ľahko identifikujete príležitosti, ktoré vám pomôžu zvýšiť návratnosť vašich investícií.
4. Pochopte význam a funkciu kľúčových slov
Predtým ako sa pustíte do platenej reklamy na internete, snažte sa pochopiť ako reklamný systém funguje, ale čo je dôležitejšie snažte sa pochopiť význam a funkciu kľúčových slov. Efektívnym nástrojom pre analýzu kľúčových slov pre váš biznis je plánovač kľúčových slov.
POZOR! Tento nástroj nie je dokonalý a bude vás tlačiť do využívania moc všeobecných výrazov, ktoré bývajú zvyčajne menej výkonné a navyše sú aj drahšie. Preto sa potrebujete zamerať na takzvané long tailové kľúčové slová, ktoré vám prinesú relevantnú návštevnosť.
V jednoduchosti sú long taily oveľa špecifickejšie kľúčové slová a používateľ, ktorý ich vyhľadáva, ich hľadá s určitým zámerom. Povedzme, že predávate topánky. Čo myslíte, ktoré slová vám prinesú viac nákupov: topánky alebo dámske turistické topánky?
5. Správny výber formátu reklamy
V dnešnej dobe existuje mnoho formátov reklamy od textových reklám na Google, cez rôzne obrázkové reklamy ako sú banery a responzívne reklamy až po video reklamy na Youtube.
Výber formátu reklamy je závislý na špecifickosti vášho biznis cieľa a na segmente v ktorom pôsobíte.
Nastaviť správnu komunikačnú stratégiu nie je jednoduché. Preto firmy toto strategické plánovanie nechávajú radšej na profesionálov, ktorí s tým majú dlhoročné skúsenosti. Ušetrený čas radšej investujte do oblastí podnikania v ktorých excelujete.
6. Využívajte A/B testing
Spustili ste web stránku a beží vam aj reklama. Super vybavené. Už len čakať na zisky. Ak ste si mysleli, že to takto funguje, tak ste sa mýlili. Ale ak ste dodržali predchádzajúce body a máte pripravenú nabitú webovú stránku a nastavené trackovanie, tak ste adekvátne pripravení na A/B testing.
Stránku, ale aj reklamu treba neustále testovať. Prax nám ukázala, že často aj malé zmeny vedú k markatným nárastom vo výkonnosti reklamných kampaní a celkovo nárastu obratu firmy.
A/B testovanie je v podstate preukázanie toho, čo funguje najlepšie. Robte však len malé zmeny v čase, ktoré viete testovať a vyhodnotiť ich efektívnosť.
7. Reportujte, vyhodnocujte, optimalizujte
Vytvorte si reporty, s ktorými budete mať agregované dáta na jednom mieste. Na základe týchto dát môžete vyhodnocovať výkon kampaní. Tieto komplexné dáta vám pomôžu robiť konštruktívne rozhodnutia o ďalšom smerovaní reklamných kampaní.
Ak optimalizujete, dajte zmenám čas. Pred každým vyhodnotením výkonnosti účtu, potrebujete mať dostatočný objem historických dát, aby vaše rozhodnutia boli založené na objektívnych meraniach a nie subjektívnych pocitoch.
Nám sa najviac osvedčili reporty v Google data studiu. Reporty sú vždy aktuálne v čase a prístupné online.
8. Myslite na rozpočet
Ako sme už spomínali platená reklama na internete funguje formou aukcie. Čiže potrebujete niečo investovať, aby ste mohli niečo získať.
Online reklama je často efektívny kanál, ale chce to čas. Nastavíte ju pomerne rýchlo, ale ako sme spomínali v predchádzajúcich bodoch na jej vyladenie potrebujete určitý čas. To znamená, že potrebujete nakúpiť určitý objem dát, aby ste vedeli vyhodnotiť, čo funguje a kde len pálite peniaze.
Pred tým ako sa rozhodnete začať s online reklamou musíte chápať jej výhody, nevýhody a hlavne mať na vedomí, že to nie je lacná záležitosť. Na druhej strane ak je vaša reklama v rukách profesionálov nemusíte sa báť a návratnosť vašej investície nenechá na seba dlho čakať.
9. Neostávajte iba pri reklame
V tejto dobe na každom rohu nájdete nejakú agentúru, ale bohužiaľ mnohé z týchto agentúr vám nevedia ponúknuť komplexný mix online marketingových aktivít.
Ďoležité je si uvedomiť, že keď už platíte za reklamu a dostanete na stránku používateľa, treba s ním ďalej pracovať, aby na vás nezabudol. A keď tohto človeka zobchodujete, využite, že už vás pozná. Ukážte mu, že ste tu a spravte z neho celoživotného zákazníka, aby sa vám cena reklamy niekoľkonásobne vrátila.
Platená reklama je skvelá, ale keď ju kombinujete s email marketingom ,SEO, webovou analytikou, content marketingom…dostanete synergické efekt, ktorý z vás spraví žraloka vo vašom segmente.
10. Šetrite tam, kde to má zmysel
Ako to už v živote chodí, ľudia sa často snažia ušetriť tam, kde by mali investovať a tam, kde by mali investovať šetria. Stretávame sa s tým neustále.
Ak chcete ušetriť na reklame vyberte si profesionálnu agentúru, ktorá navrhne a nastaví vašu stratégiu tak, že z dlhodobého hľadiska ušetríte. A navyše zarobíte ďaleko viac, ako keď si vyberiete niekoho, kto je síce lacný, ale vašu reklamnú stratégiu nastaví tak, že na reklame miniete množstvo peňazí bez návratnosti investície.
Vyberte si profesionálov. Vyberte si nás!
Zverte sa do rúk profesionálov!
Stratégie online marketingu kombinujeme na základe individuálnych potrieb klienta.
Veríme, že každý biznis je špecifický a vyžaduje individuálny prístup. Ak máte pocit, že sa váš biznis neuberá správnym smerom, alebo len chcete posilniť predaj, neváhajte a kontaktujte nás.
Prvá konzultácie je zadarmo!
PANI ULICE
NAKOPNEME VÁM BIZNIS!
Nestrácajte čas a peniaze...
SME TU PRE VÁS
NÁJDETE NÁS